lillistar

Wednesday, May 16, 2007

History is made at night

A great blog by our friend and South London based radical historian N.
"History is made at night, the politics of dancing and musicking" is presented like this:

People have always come together to move to music. In the process communities have been created, social divisions challenged, pleasure exalted over work and a billion relationships have blossomed. At the same time dancing bodies have often been subject to regulation – rules about when, where and how they can move, rules about who is allowed to dance with who, rules about what dancers can wear and put inside their bodies… That, in essence, is the 'politics of dancing'.


Exactly what I wanted to read after talking to D. about dancing and partying repression in the Uk, and this blog keeps us up to date with this hard-to-die tradition.
There are also lots of facs about music history, music/party reviews, tales, radical musickers and dancers.

_____________________________________________________________________________________

Un bel blog del nostro amico N, musico, storico radicale,
"History is made at night, la politica del ballo e della musica"
ci viene presentato così:

Le persone si sono sempre incontrate per muoversi al suono della musica. In questo processo si sono create comunità, ci si è opposti a divisioni sociali, si è favorito il piacere a discapito del lavoro, e sono fiorite bilioni di relazioni. Allo stesso tempi i corpi in movimento sono spesso stati soggetti a regole: regole su come, quando e in compagnia di chi si può ballare, regole su chi può ballare con chi, regole di come deve vestirsi chi balla e di che sostanze può fare uso...Questa, in essenza, è la politica del ballo.


Esattamente la cosa che desideravo leggere dopo aver parlato con D. della repressione verso chi fa festa nel Regno Unito. Questo blog ci tiene aggiornate con questa tradizione che evidentemente fa fatica a morire.
In più trovate molti fatti di storia della musica, recensioni di concerti e feste, racconti di musicanti e festioli radicali.

http://history-is-made-at-night.blogspot.com/

Labels:

1 Comments:

Post a Comment

<< Home